Jak zatrzymać emocjonalne jedzenie i zresetować zachcianki?

Uzależnienie od jedzenia to prawdziwy problem w naszym nowoczesnym społeczeństwie. Szczególnie wiele kobiet ma poczucie winy i wstydu z powodu swojej wagi i niemożności „kontrolowania” jedzenia. Istnieją jednak rozwiązania na dokuczliwy apetyt na jedzenie i emocjonalne jedzenie, które w końcu mogą dotrzeć do podstawowych przyczyn uzależnienia od jedzenia i pomóc ci się wyleczyć.

Problem z apetytem na jedzenie i jedzeniem emocjonalnym
Czasami można znaleźć przyjemność w jedzeniu. W rzeczywistości jesteśmy biologicznie stworzeni, aby czerpać przyjemność z jedzenia. Jedzenie jest koniecznością przetrwania (oczywiście!), a natura zapewnia, że ​​nadal szukamy i spożywamy jedzenie, nagradzając nas dopaminą, gdy to robimy. Ale w niektórych przypadkach ludzie mogą stać się zbyt zależni od jedzenia, aby „naprawić” dopaminę i może wystąpić uzależnienie od jedzenia. Więcej informacji: https://dkkmed.com.pl/

Pokarmy najczęściej kojarzone z uzależnieniem od jedzenia są „wysoce smaczne”, takie jak produkty słodkie, słone i tłuste (zwłaszcza te wysoko przetworzone).

Jak przestać jeść emocjonalne?
Jedzenie emocjonalne może być naprawdę trudne. Jedzenie jest nieuniknioną częścią życia (musimy jeść, aby przeżyć!), więc abstynencja nie jest możliwa. Również jedzenie powinno być przyjemne! Ale dla niektórych ludzi jedzenie może stać się uzależnieniem. Oto niektóre z najlepszych sposobów na dotarcie do sedna emocjonalnych problemów żywieniowych i poprawę stanu zdrowia.

Radzenie sobie z podstawowymi problemami fizjologicznymi
Podczas gdy emocje często odgrywają rolę w uzależnieniu od jedzenia, problemy fizyczne również mogą się do tego przyczynić. Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie od przyczyn fizycznych, ponieważ radzenie sobie z niedoborami jest i tak dobrym pomysłem na ogólny stan zdrowia. Więcej informacji: https://zdrowie-nasze.pl/

Jedz dietę bogatą w składniki odżywcze
Jeśli łaknienie jest spowodowane niedoborem składników odżywczych lub złą dietą, upewnij się, że spożywasz dużo mikroelementów (znajdujących się w owocach, warzywach oraz produktach od zwierząt karmionych trawą i wypasanych na pastwiskach) to świetny sposób na zaradzenie możliwym niedoborom i poprawę ogólnego stanu zdrowia. Jeśli nie stanie się to główną przyczyną dla Ciebie, nadal korzystasz ze zdrowszej diety!

Leki
Niektóre leki powodują przejadanie się i przybieranie na wadze, co może rozpocząć cykl emocjonalnego jedzenia. Często możliwe jest przejście na inny lek lub niższą dawkę, aby zmniejszyć lub wyeliminować ten efekt uboczny. Porozmawiaj o tym ze swoim lekarzem.

Naprężenie

Nasze ciała są biologicznie przystosowane do pragnienia słodkich, słonych i tłustych pokarmów, gdy jesteśmy pod wpływem stresu (w końcu są to pokarmy wysokoenergetyczne). Jednak przy ilości przewlekłego stresu, z jakim boryka się większość z nas, ta reakcja na przetrwanie może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Zmniejsz stres, traktując samoopiekę priorytetem każdego dnia. Znajdź czas na zajęcia gimnastyczne, godzinę w domu lub cokolwiek innego, co pomoże Ci się zrelaksować i przywrócić równowagę . Więcej informacji: https://californiamedia.pl/

Hormony równowagi
Stres jest związany z hormonami w organizmie (stres wyzwala uwalnianie kortyzolu), ale inne zaburzenia równowagi hormonalnej mogą mieć podobne skutki. Przywrócenie równowagi hormonów jest ważne dla ogólnego stanu zdrowia, a także może pomóc w łaknieniu jedzenia i emocjonalnym jedzeniu. Oto kilka wskazówek dotyczących naturalnego równoważenia hormonów :

Zjada dużo zdrowych tłuszczów – Ciało nie jest stworzone do spożywania tłuszczów wytworzonych przez człowieka i wysoko przetworzonych. Trzymaj się zdrowych tłuszczów, takich jak (niepodgrzewana) oliwa z oliwek, olej kokosowy, oliwki, awokado oraz produkty od zwierząt z pastwisk i zwierząt karmionych trawą.
Zmniejsz ilość kofeiny i toksyn środowiskowych – mogą one powodować problemy endokrynologiczne.
Śpij dużo! – Podczas snu ciała ciężko pracuję, usuwając toksyny, naprawiając komórki i tworząc hormony.
Ćwicz we właściwy sposób – w przypadku osób z zaburzeniami równowagi hormonalnej najlepiej na początku unikać intensywnych treningów, dopóki hormony nie wrócą do równowagi. Delikatne ćwiczenia, takie jak spacery i pływanie, są dobre.
Skoncentruj się na równowadze leptyny – leptyna jest głównym hormonem, więc kiedy nie jest w równowadze, tak samo jest ze wszystkim innym.
Po zastosowaniu się do tych wskazówek możesz również kontynuować dietę równoważącą hormony.

Zmień mentalność wokół jedzenia
Wielu ekspertów mówi o uzależnieniu od jedzenia i emocjonalnym jedzeniu w kontekście naszego stosunku do jedzenia. Jeśli przejadamy się lub mamy emocjonalne problemy z jedzeniem, mamy zły stosunek do jedzenia. Ale Robb Wolf ma inną perspektywę. W odcinku podcastu wyjaśnia, że ​​uzależnienie od jedzenia nie dotyczy związku z jedzeniem. Wolf wyjaśnia, że ​​skupianie się na aspekcie jedzenia (i próba jego kontrolowania) nie jest odpowiedzią.

Zamiast tego powinniśmy dowiedzieć się, jakie są emocjonalne powody używania jedzenia w sposób uzależniający. W ten sposób ludzie mogą przestać fiksować się na jedzeniu i zamiast tego zacząć leczyć ukryte wyzwalacze emocjonalne.

Zrozum ciało
Wiele osób odczuwa głębokie poczucie winy z powodu emocjonalnego jedzenia, nadmiernego jedzenia lub niemożności schudnięcia. Ale Wolf wyjaśnia, że ​​musimy to zmienić. Kiedy spojrzymy na ludzką historię i biologię, możemy zrozumieć, że ciało zostało zaprojektowane tak, aby szukać pożywienia i jeść, gdy zostanie znalezione (na wypadek, gdyby nie było innej szansy). Więcej informacji: https://edu-media.com.pl/

W naszym nowoczesnym społeczeństwie staje się to problematyczne, ponieważ żywność jest łatwo dostępna (zwłaszcza bardzo smaczne, słodkie, tłuste i słone potrawy). Ale jeśli się nad tym zastanowimy, ci, którzy mają nadwagę, lepiej nadają się do przetrwania. Są w stanie zatrzymać trochę kalorii na swoim ciele na czas głodu. Wiedząc o tym, możemy zacząć zdawać sobie sprawę, że nasze ciała są naprawdę wspaniałe i robią dokładnie to, do czego są przeznaczone. Rozwiązaniem jest wtedy bardziej praca z ciałem, niż skupianie się na ograniczeniach lub zawstydzaniu.

Zdrowa dieta

Oczywiście zdrowa dieta jest ważna dla ogólnego stanu zdrowia, ale jest również bardzo ważna dla radzenia sobie z apetytem na jedzenie i jedzeniem emocjonalnym. Jak wspomniano wcześniej, dieta bogata w składniki odżywcze to dobry początek. Wybieraj prawdziwą żywność ze zdrowych źródeł, takich jak wysokiej jakości białko, dużo warzyw, trochę owoców i zdrowe tłuszcze. Szeroka gama pełnych produktów spożywczych to najlepszy sposób na uzyskanie szerokiej gamy składników odżywczych. Trzymaj się z dala od wysoko przetworzonej, ubogiej w składniki odżywcze żywności.

Po rozpoczęciu prawdziwej diety żywieniowej może być konieczne wprowadzenie zmian w oparciu o naszą własną bioindywidualność . Na przykład niektórzy ludzie nie tolerują nabiału, roślin strączkowych lub niektórych rodzajów owoców itp. Węglowodany są składnikiem diety, od którego ludzie bardzo się różnią.

Jak wyjaśnił Robb Wolf w powyższym odcinku podcastu, dieta niskowęglowodanowa lub dieta ketogeniczna może być niesamowita dla niektórych osób i katastrofalna dla innych. To jest miejsce, w którym musimy przyjrzeć się badaniom i wykonać trochę pracy, aby dowiedzieć się, ile węglowodanów i jakie węglowodany sprawiają, że czujemy się najlepiej.

Dietetyk Stephanie Dodier w innym odcinku podcastu wyjaśnia, że ​​węglowodany odgrywają rolę w emocjonalnym odżywianiu, ale zaleca różne ilości węglowodanów dla różnych osób. Dodier zaleca dokładne poznanie swojego ciała, aby zobaczyć, jaka ilość węglowodanów jest dla Ciebie odpowiednia. Eksperci zazwyczaj zalecają rozpoczęcie od ilości węglowodanów na diecie paleo i zmniejszenie ich, jeśli to konieczne.

Spraw, aby (zdrowa) przyjemność stała się częścią codzienności
Eksperci zgadzają się, że od czasu do czasu spożywanie jedzenia jako przyjemności jest w porządku, o ile nie stanie się to twoim jedynym poczuciem przyjemności. Jeśli czujesz, że używasz jedzenia wyłącznie po to, aby poczuć się lepiej, być może nadszedł czas, aby poszukać innych przyjemnych zajęć. Spacer, medytacja, spędzanie czasu z przyjaciółmi, randki ze współmałżonkiem , spędzanie czasu w samotności i oglądanie ulubionego filmu to wszystko, co możesz uwzględnić w swoim dniu i tygodniu jako „czas dla mnie”.

Porozmawiaj z zaufanym doradcą lub terapeutą
Jak wyjaśnia Robb Wolf w powyższym odcinku podcastu, skupianie się na aspekcie jedzenia, kiedy nie rozwiązuje się podstawowej emocjonalnej przyczyny uzależnienia, jest bezużyteczne. Sugeruje rozmowę z terapeutą, aby dotrzeć do sedna emocjonalnych związków z jedzeniem. Więcej informacji: http://zobacz.info.pl/

Pukanie emocjonalnej wolności
Ekspert Emotional Freedom Tapping (EFT) Brittany Watkins wyjaśnia w odcinku podcastu, że tak wiele z tego, co dzieje się z emocjonalnym jedzeniem, dzieje się w podświadomości. EFT może pomóc dotrzeć do tych leżących u podstaw wyzwalaczy emocjonalnych i je uleczyć. Watkins wyjaśnia, że ​​EFT, choć może wyglądać trochę dziwnie, jest zakorzenione w nauce.

Nasze wspomnienia przechowujemy w hipokampie (który wygląda trochę jak gąbka). Wykorzystujemy te wspomnienia do podejmowania szybkich decyzji dotyczących nowych wydarzeń w naszym życiu. Na przykład, jeśli jako dziecko upadłeś i zadrapałeś kolano, gdy jechałeś zbyt szybko na rowerze, możesz później odzyskać to wspomnienie i pomyśleć: „Powinienem zwolnić”. Jeśli zostałeś ugryziony przez psa jako dziecko, możesz odzyskiwać to wspomnienie, gdy psy są w pobliżu i obawiać się ich.

EFT uzyskuje dostęp do tych wspomnień i pomaga zmniejszyć ich intensywność. Bardzo mi to pomogło i gorąco polecam spróbować!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

© 2021 Informacje i porady - WordPress Theme by WPEnjoy